109 Descripció arxivística results for Acomiadament de treballadors

1º Assemblea del Sindicat de treballadors de Premsa

• 0090-14.3-010
  • 19.12.1976

La primera assemblea dels treballadors de premsa es va realitzar al saló d'actes de la parròquia de Sant Medir, ja que va comptar amb la negativa del president del Consell de Treballadors, Torres Cáceres. Els motius principals de la celebració de l'assemblea eren les reduccions de plantilla a causa de les reconversions tècniques, la interpretació del plus de nocturnitat i l'acomiadament del treballador de la Vanguardia Eliseo Fresno.

Acomiadaments Descasa

• 0090-9.2.13-002
  • Gener 1977

El gener de 1977, l'empresa Descasa S.A. de Barcelona va acomiadar a 40 treballadors sense pagar a aquests el sou corresponent al treball de Nadal. Treballadors del sector van unint-se a ell en solidaritat, com per exemple els treballadors del Port.

Amnistia Laboral Tubauto

• 0090-9.1.3-016
  • 1976.1977

L'amnistia laboral és una de les reivindicacions més arrelades al moviment obrer i fos en les manifestacions dels treballadors el seu objectiu. L'amnistia no ha de ser només la readmissió de la persona al seu lloc de treball, sinó que l'empresa reconegui que aquest acomiadament va ser injust. Trobem un gran nombre d'empreses en aquest context de manifestacions: Elsa, Siemens, Tubauto, Pegaso, Olivetti, Motor Ibèrica, SEAT, etc. Un altre objectiu pel qual es va lluitar també fos per l'amnistia sindical.

Baños, Antonio

Asamblea de Roca

• 0090-14.1-012
  • 1976.1977

La vaga de la Roca fou una de les vagues més importants del Baix Llobregat i Catalunya amb una duració de noranta-cinc dies. Que va comptar amb el suport de més de quaranta empreses del Baix Llobregat i manifestacions de masses i vuit atemptats feixistes.
Durant l'última setmana de la vaga es va aconseguir la reincorporació de més de 3000 treballadors. I durant la seva entrada a la fàbrica es podia escoltar, Unitat, unitat! La vaga finalitza, la lluita continua!