Catalanisme polític

Taxonomia

Codi

Nota(es) d'abast

Nota(es) sobre l'origen

Mostra la nota(es)

Termes jeràrquics

Catalanisme polític

Termes equivalents

Catalanisme polític

Termes associats

Catalanisme polític

34 Descripció arxivística results for Catalanisme polític

34 resultats directament relacionats Exclou els termes específics

Volen ser el <<pal de paller>> de Catalunya

  • ES AHCO 0090-14.2-024
  • Unitat documental simple
  • 16.01.1977
  • Part deArreu

El partit Convergència Democràtica de Catalunya va ser fundat el 17 de novembre de 1974. En la seva fundació van participar un total de 125 persones, d'entre les quals la persona més influent era en Jordi Pujol. Els objectius que tenien proposats eren construir la col·lectivitat catalana, reformar la llengua, refermar les tradicions, donar suport en la defensa de la democràcia i la llibertat i l'autogovern i projecció europea de Catalunya.
L'any 1977, es va celebrar el IV Congrés de CDC, en el qual es va decidir que el partit es presentés a les eleccions generals formant coalició amb l'Esquerra Democràtica de Catalunya i el PSC-Reagrupament.

Arreu (publicació)

Unió de Sindicats de Comissions Obreres de Barcelona (USCOB)

  • ES AHCO 0191
  • Fons
  • 1974-1996

Organitza la documentació generada i rebuda per la USCOB (1975-1991), la relativa a l'administració interna de l'entitat i la derivada de l'activitat sindical. Documents fundacionals (estatuts i reglaments), congressos i conferències nacionals, Consell General, Consell Executiu, Secretariat i Secretaria General. De l'administració de l'entitat se'n deriven les seccions de Recursos Humans, Finances i comptabilitat, Serveis als i a les afiliades, Patrimoni i Afers jurídics. Altres seccions del quadre de classificació resten lligats a l'organització de l'activitat sindical, a les bases del sindicat (sectorials i territorials) i a la comunicació externa de la USCOB, vinculada a les relacions que mantenia amb institucions de l'àmbit públic, partits i altres sindicats, o entitats dels moviments socials.
Cal destacar la secció Hemeroteca del Fons, que conserva fotografies, material gràfic i documents audiovisuals.

Unió Sindical de Comissions Obreres del Barcelonès (USCOB)

Sant Jordi triomfant

  • ES AHCO 0090-9.1.4-002
  • Unitat documental simple
  • 23.04.1976
  • Part deArreu

La diada de Sant Jordi del 1976 la primera després de la mort del dictador Franco. Durant els anys de la dictadura la diada de Sant Jordi va ser oprimida i no va permetre a la gent de Catalunya celebrar-la de forma total. Llavors, aquesta va ser molt especial després de tants anys de repressió. Aquesta com símbol de catalanisme per reclamar la llibertat, l'amnistia i l'Estatut d'Autonomia.

Arreu (publicació)

Partit Comunista d'Espanya - Internacional (PCE-I)

  • ES AHCO 0113-02.01.-05.02.-05.02.30.
  • Unitat documental composta
  • 1972-1977
  • Part deJosep Solé Barberà

Comunicats, crides unitàries, full volander, Informe polític, documents del Comitè Central, declaracions, informe postulat polític davant l'Assemblea de Catalunya

Partit Comunista d'Espanya Internacional (PCE-I)

Novè Congrés Esquerra Republicana de Catalunya

  • ES AHCO 0090-14.2-028
  • Unitat documental simple
  • Abril 1977
  • Part deArreu

En l'abril de 1977, va celebrar el seu IX Congrés Nacional Esquerra Republicana de Catalunya. En el Congrés, les bases van escollir com a nou secretari general del partit en Heribert Barrera i Costa.

Arreu (publicació)

Resultats 1 a 10 de 34