Unidad documental simple LCR - Entrevista a Lluís Casanovas Riera

Título

Entrevista a Lluís Casanovas Riera

Fecha(s)

• 2000-9-22 - 2000-11-3 (Agregación)

Nivel de descripción

Unidad documental simple

Volumen y soporte

16:25:56; suport magnètic

Área de contexto

Nombre del productor

(1990 -)

Historia administrativa

L'Arxiu Històric de CCOO es va posar en marxa a finals de l'any 1990 i es va inaugurar el novembre de 1992. D'aleshores ençà s'ha aconseguit recuperar un patrimoni documental -fins ara extremadament dispers per la geografia catalana- certament important. La creació de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya pretén contribuir a la recuperació de la memòria històrica del moviment obrer i de la resta de moviments socials catalans -tenint com a cos principal les Comissions Obreres- durant un període de la nostra història recent, com és el franquista, en el qual les realitats socials i polítiques eren sotmeses al silenci i interpretades des de l'oblit històric de les majories socials. Des de l'Arxiu Històric es té la voluntat de recuperar documentació escrita, gràfica, oral i audiovisual sobre aquest període. Els seus objectius fonamentals són realitzar la classificació, l'ordenació i inventari de la documentació recollida, per tal de difondre-la i facilitar la seva consulta als investigadors socials i a la ciutadania en general. És d'especial interès per a totes aquelles persones que vulguin conèixer i estudiar el període franquista i l'inici del procés de transició democràtica que s'inicià a Espanya a partir de 1976. L'Arxiu Històric, que té la voluntat d'abastar l'àmbit nacional de Catalunya, forma part de la "Red de Archivos Históricos de CCOO de España", un projecte que es va posar en marxa el 1992, i en el qual participem les unions regionals i confederacions sindicals d'Andalusia, Astúries, Catalunya, Galícia, Illes Balears, Madrid, i País Valencià. L'any 1994 es registrà la Fundació que el 1995 adoptà el nom de Cipriano García com a homenatge al company malauradament desaparegut. Des de llavors, la Fundació Cipriano García ha estat l'entitat encarregada de gestionar el funcionament i l'activitat de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya.

Institución archivística

Historia archivística

Origen del ingreso o transferencia

Área de contenido y estructura

Alcance y contenido

Gravació sonora de l'entrevista a Lluís Casanovas Riera.

Valorización, destrucción y programación

Acumulaciones

Sistema de arreglo

Área de condiciones de acceso y uso

Condiciones de acceso

L'accés al contingut de la gravació sonora de l'entrevista ha de ser fet a l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya.

Condiciones

Està prohibida la publicació total o parcial de l'entrevista. Està permesa la citació, que haurà de ser textual, com a indicació de font.

Idioma del material

• catalán

Escritura del material

Notas sobre las lenguas y escrituras

Características físicas y requisitos técnicos

Instrumentos de descripción

Área de materiales relacionados

Existencia y localización de originales

Existencia y localización de copias

Hi ha còpia en format digital.

Unidades de descripción relacionadas

Descripciones relacionadas

Área de notas

Notas

Entrevistador: Xavier Domènech Sampere. Lloc: Sabadell. Dates: del 22 de setembre al 3 de novembre de 2000.

Identificador/es alternativo(os)

Puntos de acceso

Puntos de acceso por lugar

Tipo de puntos de acceso