2 Descripció arxivística results for Treballadors de químiques

2 resultats directament relacionats Exclou els termes específics

Comitè d'Empresa d'Ercros Industrial

• 1917 - 1979

El fons està format per fotocòpies de les actes del Jurat d'Empresa (1956-1977) i del Comitè d'Empresa (1977-1979), així com pel Reglament de Règim Interior (1962), de pensions complementàries (1971), del fons de beques (1968), estatuts de la Institució de Previsió i Estalvi (1917) i conveni col·lectiu (1969).

Comitè d'Empresa d'Ercros Industrial

El P.S.U.C de Solvay

• 0090-9.1.3-009
  • 04.07.1974

El 4 de juliol de 1974 va succeir la vaga general al Baix Llobregat. Trobem el seu origen en la negociació del conveni en les empreses Elsa i Solvay. Ja que les directives de les empreses oferien als treballadors augment de salaris ínfims a més de canvis de torns i condicions de treballs que no van ser acceptades per part dels treballadors. Aquestes van suposar l'acomiadament de tota la plantilla d'Elsa (700) i en Solvay 64 acomiadaments i sancions a la resta de treballadors. A més aquests conflictes van coincidir amb la negociació del conveni comarcal del metall, unint les zones nord i sud del Baix Llobregat.

Muns, Antoni