Unitat documental composta 27 - Quadern nº10 (3)

Open original Objecte digital
Cuaderno_n___10.pdf

Àrea d'identificació

Codi de referència

ES AHCO 0054-27

Títol

Quadern nº10 (3)

Data(es)

• 1981 (Creació)

Nivell de descripció

Unitat documental composta

Volum i suport

Quadern vermell marca ENRI, 84 pàgines escrites, algunes a doble cara. A més, hi trobem la següent documentació adjunta: una missiva del sindicat polonès Solidarnosc, una carta de la direcció de Ràdio Obrera al Secretariat de la CONC amb motiu de la sentència contra el periodista Xavier Vinader, el llibret de la II Jornades de la PIMEC, la proposta d'esmena a la totalitat dels PGE presentada pel Grup Comunista i, finalment, una "Proposta de treball sindical" de cara a la negociació i l'acció sindical en l'àmbit de l'administració pública i, més concretament, de l'Ajuntament de Barcelona.

Àrea de context

Nom del productor

Història biogràfica

Institució arxivística

Història arxivística

Origen de l'ingrés o de la transferència

Àrea de contingut i estructura

Abast i contingut

• Notes de la reunió del Secretariat [de la CONC?] del 23 de setembre de 1981. No sabem si en el marc d'aquesta reunió té lloc un balanç del treball desenvolupat per la Comissió de Finances. En les pàgines següents la qüestió del finançament del sindicat, així com del repartiment de recursos en la seua estructura, tant l'horitzontal com la vertical, continua ocupant un lloc rellevant.
  • Anotacions del debat entorn a la negociació col·lectiva, probablement en el marc d'un òrgan de la CONC, s/d.
  • Notes informe d'Organització i finances, 1 d'octubre de 1981 [?]. Propostes de reestructuració de la quantitat de locals i seus del sindicat arreu del territori.
  • Segona sessió sobre finances i la necessària reestructuració dels recursos del sindicat, 6 d'octubre de 1981. S'hi torna a debatre sobre el personal contractat, cotitzants i els locals i seus.
  • Reunió del Secretariat de la federació del metall del 6 d'octubre de 1981. Notes de López Bulla sobre la intervenció de Joan Ramos Camarero, en què s'evidencien les divergències pel que respecte a l'acció de la federació en l'actual conjuntura de crisi.
  • Reunió del Secretariat de la CONC del 8 d'octubre de 1981. S'hi tracten les mobilitzacions en curs. Així mateix, en el debat, hi apareixen qüestions relatives a la reestructuració, els expedients de crisi, l'ocupació comunitària o l'INEM.
  • Notes sense datar d'una reunió de quadres sindicals del PSUC. López Bulla hi trasllada les dificultats per les que passa el sindicat. A continuació, hi trobem anotacions de les intervencions produïdes en el transcurs del debat.
  • Anotacions del debat desenvolupat al si del Consell Nacional dels dies 9 i 10 de novembre de 1981. Els aspectes econòmics i organitzatius ocupen un espai central en la discussió. A continuació hi trobem tot un seguit de notes disperses sobre, per exemple, la distribució de la quota, discussió aparentment marcada per la polèmica.
  • Notes Comissió Executiva de la CONC, del 15 d'octubre de 1981. Hi són tractades diverses matèries, tanmateix l'ANE ocupa un lloc rellevant.
  • Notes d'una reunió mantinguda a o, en tot cas, sobre Tarragona del 16 d'octubre de 1981. S'hi parla de reestructuracions i de l'estat de la unió local. S'evidencien diferències respecte a l'ANE i sobre el repartiment i la dotació de recursos als sindicat tarragonins.
  • Notes d'una reunió amb treballadors de la Hidroelèctrica [?] del dia 19 d'octubre de 1981. Acords i tensions internes.
  • Anotacions de la reunió del Secretariado Confederal del 20 d'octubre de 1981. Ariza informa de les reunions CCOO-UGT per fer el seguiment-balanç de l'ANE.
  • Breus notes sobre la reunió del Secretariat de la CONC del 21 d'octubre de 1981. A penes queden recollits els punts tractats, relatius a la municipalització d'empreses, el patrimoni sindical, una sentència de magistratura relativa a les hores sindicals, Lluita obrera i el XVè aniversari de la CONC.
  • Anotacions telegràfiques sobre les Jornades d'Acció Sindical del 23 d'octubre de 1981.
  • Notes preses en una reunió de quadres o dirigents del Baix Llobregat del 26 d'octubre de 1981. S'hi tracten aspectes de l'acció sindical i organitzatius.
  • Notes sobre "Assessorament", s/d. Disposicions i debat entorn a la tasca del gabinet jurídic.
  • Noves notes d'una reunió amb els responsables de la secció sindical de Hidroeléctrica de Catalunya, s/d. Hi apareixen referències a tendències corporativistes.
  • Notes sense datar relatives als conflictes obrers a Manresa.
  • Notes preses de la intervenció de Quim Boix respecte al Pla de Treball de la Secretaria de Tècnics, Professionals i Quadres (TPQs).
  • Esquema d'una campanya anti-OTAN, amb la presència de Nacionalistes d'Esquerres, LCR, MC, etc. Sense data.
  • Reunió del Secretariat del 18 de novembre de 1981. Hi ocupa un espai rellevant l'anàlisi de les lluites en curs a al Vallès Occidental.
  • Reunió de la Comissió Executiva de la USCOB. Intervenció d'Alfredo Clemente sobre l'actual conjuntura i les tasques de la unió. A continuació, s'hi recull el debat hagut.

Valoració, destrucció i programació

Ingressos

Sistema d'organització

Àrea de condicions d'accés i ús